Všeobecné obchodné podmienky

Platné od 1. 6. 2025

  1. Úvodné ustanovenia

    Cestovná agentúra IDEME, prevádzkovaná spoločnosťou Mandala Group s.r.o., so sídlom Vránskeho 239/52, 977 01 Brezno, IČO: [doplníte], e-mail: info@ideme.sk (ďalej len „CA“), sprostredkováva predaj zájazdov cestovných kancelárií (ďalej len „CK“) a iných služieb cestovného ruchu v súlade so zákonom č. 281/2001 Z.z.

    CA vystupuje ako sprostredkovateľ, a to vo vlastnom mene alebo na základe plnej moci v mene partnerských cestovných kancelárií.

  2. Objednávky

    Zákazník môže prostredníctvom webovej stránky www.ideme.sk nezáväzne objednať akýkoľvek zájazd z ponuky, prípadne viacero zájazdov ako alternatívy. CA si vyhradzuje právo odmietnuť neúplné, nejednoznačné alebo nesprávne vyplnené objednávky.

    Zadaním objednávky zákazník zároveň vyjadruje súhlas s týmito obchodnými podmienkami a so zaradením do zákazníckeho systému (viď čl. X).

  3. Rezervácia

    Po prijatí objednávky CA vykoná rezerváciu v CK. V prípade úspešnej rezervácie zákazníka kontaktuje (telefonicky, e-mailom alebo SMS). Zákazník je následne informovaný o ďalšom postupe a termíne na potvrdenie zmluvy a platby.

  4. Zmluva o obstaraní zájazdu

    Návrh zmluvy o obstaraní zájazdu je zaslaný zákazníkovi po potvrdení rezervácie. Zmluva je platná po jej potvrdení zákazníkom, a to buď elektronicky, alebo podpisom. Neoddeliteľnou súčasťou zmluvy sú všeobecné zmluvné podmienky konkrétnej CK.

    CA nezodpovedá za storno zájazdu v dôsledku oneskoreného potvrdenia zmluvy alebo platby.

  5. Platobné podmienky

    Platba sa vykonáva na účet CA, resp. podľa pokynov v zmluve. Za uhradenú sa považuje až po pripísaní na účet. CA nevydáva doklad o platbe – slúži výpis z účtu zákazníka alebo doklad z banky.

    • Štandardne: 50 % záloha pri potvrdení, zvyšok 30 dní pred odchodom.
    • Last Minute alebo kratší interval: plná suma okamžite.
  6. Cestovné doklady

    Zákazník je informovaný o vízových a zdravotných požiadavkách na stránke Ministerstva zahraničných vecí SR. CA nenesie zodpovednosť za odmietnutie vstupu do krajiny z dôvodu neplatných alebo chýbajúcich dokladov.

  7. Zájazdy na vyžiadanie

    Pri špeciálnych zájazdoch môže byť požadovaná záloha až do výšky 100 % pred rezerváciou. V prípade neúspešnej rezervácie je suma vrátená.

  8. Storno podmienky

    Storno sa riadi podmienkami CK. CA si neúčtuje poplatky, s výnimkou nezaplatenia zájazdu podľa zmluvy – storno vo výške 100 % ceny zájazdu.

  9. Vrátenie preplatkov

    Preplatky nad 3,30 € sa vracajú automaticky. Pri nižšej sume len na žiadosť. Preplatok sa vráti na účet, z ktorého bola platba odoslaná, alebo podľa dohody.

  10. Zákaznícky systém

    Zákazníci môžu dostávať e-mailové ponuky zájazdov, noviniek a akcií (max. 1x týždenne). Odhlásenie z odberu je možné kedykoľvek prostredníctvom odkazu v e-maily alebo kontaktovaním CA.

  11. Reklamácie

    Reklamácie zájazdov vybavuje CK. CA ich len sprostredkuje. V prípade, že nebola uzavretá zmluva s CK, rieši reklamácie CA. Zákazník má právo obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu (www.soi.sk) v prípade sporu.

  12. Ochrana osobných údajov

    CA spracúva osobné údaje v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov. Zákazník má právo na:

    • informácie o spracúvaní osobných údajov
    • opravu osobných údajov
    • výmaz osobných údajov (ak to nie je v rozpore s oprávnenými záujmami CA)

    Telefónne hovory môžu byť nahrávané za účelom zvyšovania kvality služieb. Podrobnosti o ochrane údajov nájdete na www.ideme.sk.

  13. Vernostný program
    • Spoločnosť Mandala Group s.r.o., prevádzkovateľ portálu www.ideme.sk, poskytuje svojim zákazníkom možnosť zapojiť sa do vernostného programu, v rámci ktorého môžu získať cashback (peniaze späť vo forme kreditu) alebo vecné odmeny za opakované objednávky zájazdov.
    • Nárok na cashback vzniká iba v prípade, že zákazník riadne absolvuje celý objednaný zájazd a nedôjde k jeho zrušeniu (stornu) zo strany zákazníka ani zo strany touroperátora. V prípade, že je zájazd zrušený ktoroukoľvek zo strán – bez ohľadu na dôvod – zákazník stráca nárok na získanie cashbacku, ako aj na akékoľvek iné výhody v rámci vernostného programu.
    • Výška cashbacku sa počíta z konečnej ceny zájazdu po zľave, bez započítania poplatkov za poistenie, víza alebo iné doplnkové služby, ktoré nie sú súčasťou základnej ceny zájazdu.
    • Cashback sa pripisuje vo forme kreditu na zákaznícky účet po skončení zájazdu, najneskôr do 14 dní od jeho ukončenia. Kredit má platnosť 18 mesiacov od pripísania a je možné ho uplatniť ako zľavu pri ďalšom nákupe zájazdu.
    • Vernostný program nie je právne nárokovateľný. Spoločnosť Mandala Group s.r.o. si vyhradzuje právo kedykoľvek program upraviť, pozastaviť alebo zrušiť, a to bez predchádzajúceho upozornenia. Získané kredity alebo výhody, ktoré boli zákazníkovi už priznané pred zmenou alebo zrušením programu, týmto nie sú dotknuté.
    • Prípadné reklamácie týkajúce sa vernostného programu je možné uplatniť e-mailom na adrese info@ideme.sk. Na vybavenie sa vzťahujú rovnaké lehoty ako pri reklamáciách iných služieb podľa týchto obchodných podmienok.